KaWan-KaWaN

Wednesday, September 29, 2010

APA ITU NUFFNANG

sbnarnya aku pn xtaw apa tu nuffnang. Bila org letak aku pn letak.. bila blogwalking org suh klik.. aku pn klik. Aku tgok byk org cash cek ada yg beratus.. ada yg beribu riban.. huh.. mcm ni punya part time mmg best la.. bkn nk penat pn.. silap2 mcm ilmu leh dpt.. yela.. smbil jejln kat blog org mcm2 entry bleh bce.. dr berita semasa.. meniaga smpai la gosip2..
ok.. ni nk kongsi siket pemahaman aku pasai nuffnang yg aku sndiri blaja di blog cekgu dahalia hehehe...

1. Nuffnang ni "blog advertising community".. means nuffnang ni lebih dekat dgn blogger. Sbgai nuffnanger mestilah aktif n jgn dok tempek iklan je pastu tggu duit masuk..

2. Nuffnang memaparkan iklan menggunakan ruang yg minimun.. maknenye iklan dia letak dlm kotak kecik je.. so xde la blog tu berat ke hape.. loding blog pn xde la lembap..
3. Bila dh daftar ngan nuffnang n dh bergelar Gliterati korang leh la guna kemudahan ping aggregator.. nk taw mcm mana.. ha tu tgok pic kat bwh ni.. aku nye dah boleh guna tp xmau letak sbb blog aku dh mcm tadika kanak2 rebina n aku xmau widget byk sgt.. korg yg berminat leh la letak ye..

bila korang dh bergelar Gliterati korang boleh guna Innit utk pos entry.. tp mmg comei kan layout dia???????? =)

4. Selain dr tu nuffnang jugak offer mcm2 lg.. contohnye tiket filem percuma n contest utk semua blogger. Contest yg nuffnang anjur ni selalunya agak lumayan.. korang yg dok kl tu leh la join dah la dpt tiket free pastu dpt tgok awl sehari lak.. tu yg best tu..

5. Aktiviti best yg lain penah nuffnang wat seperti Gatsby Street Fair ( rekod dunia tu beb!), Projek Alpha, Friso Out, Digi Party n sesi berbuka puasa di bulan Ramadhan..

6. Dengan nuffnang jugak blogger2 berpeluang jd fames tanpa perlu sebarang kontroversi.. tgok saja la redmummy, beautifulnara.. xpe2 nnt aku tulis pasal redmummy lak..

oklah.. stakat tu je bebelan aku pasai nuffnang ni.. aku nye pn bru ade bape sen je.. insyallah kita same2 blaja ye..♥~

0 comments:

Post a Comment

JAnGkA HiDuP AkU

Daisypath Anniversary tickers